QR-code vervangt pasfoto op (herbruikbare!) abonnementpasjes

Nadere uitleg

Beste zwembadbezoekers,


Met het oog op het aankomende zwemseizoen willen we jullie alvast informeren over een belangrijke wijziging die we hebben doorgevoerd met betrekking tot de abonnement pasjes.

Na zorgvuldige overweging hebben we besloten om vanaf dit seizoen te gaan werken met QR-codes op de pasjes. De pasjes komen er dus anders uit te zien dan je gewend bent. Vanaf heden komt op de plek van de pasfoto een unieke QR-code te staan. De pasfoto is daarmee niet meer zichtbaar op het pasje, maar wordt nog wel getoond op het scherm bij de kassa. De controle van de pasfoto vindt dus nog steeds plaats, maar dan digitaal.

Wat verandert er voor jou?
Waar je voorheen bij de entree van het zwembad je pasje liet zien, zal vanaf nu de QR-code op het pasje worden gescand bij de kassa. Met het scannen van de QR-code op het pasje worden je pasfoto, naam en geboortedatum zichtbaar op het scherm van de kassamedewerkers. Het is van belang om bij elk zwembadbezoek je pasje te (laten) scannen. Ook wanneer de kassa onbemand is.


Een bijkomend voordeel is dat de pasjes herbruikbaar zijn voor komende jaren. Wil je volgend seizoen weer een abonnement bij zwembad de Welters? Dan kun je tijdens het bestelproces aangeven dat je het huidige pasje wilt behouden. We hoeven dan alleen je nieuwe abonnement te koppelen aan je bestaande pasje. Zo bespaar je de kosten voor een nieuw pasje en hoeven er minder pasjes bezorgd te worden. Uiteraard blijft het ook gewoon mogelijk om volgend seizoen een nieuw pasje te bestellen.


Wat verandert er voor ons?

Met deze verandering spelen wij in op de toekomst en bereiden we ons voor op de automatisering van het entreeproces. Daarnaast hebben wij met het scannen van de QR-codes beter zicht op de bezoekersaantallen en de bezetting van het zwembad.

Met de herbruikbaarheid van de pasjes hoeven er in de toekomst minder plastic pasjes te worden gemaakt en bezorgd. Daarmee dragen we bij aan een beter milieu. We begrijpen dat veranderingen soms wat aanpassing vergen. Dat geldt voor u maar ook voor ons. Laat het ons gerust weten als je nog vragen hebt.

Wij hopen op een positieve ervaring en kijken ernaar uit om je vanaf 28 april 2024 weer te verwelkomen in ons zwembad!

Voorbeeld pasje seizoen 2024

Het pasje dat u gaat ontvangen, ziet er als volgt uit. Uw voornaam, achternaam, geboortedatum en pascode worden getoond (zoals het altijd al was) en in plaats van uw pasfoto wordt een persoonlijke QR-code getoond.

Scan bij de kassa

Bij de kassa vind je een scanapparaat waar je je pasje voor kan houden. Op een beeldscherm zie je onderstaand staan.

Als je een geldig abonnement hebt, dan wordt je foto, naam en pastype getoond.

Veel gestelde vragen over de QR-code

Er zit niemand achter de kassa. Kan ik doorlopen?
Ook wanneer de kassa onbemand is, is het van belang om de QR code op uw pas te scannen bij de entree.

Ik ben mijn pasje vergeten mee te nemen, wat nu?
Het is van belang om bij elk zwembadbezoek je abonnementpas bij je te hebben. Mocht je de pas echter vergeten zijn, dan is het handig om de QR code op je telefoon te hebben staan. Er zijn speciale apps beschikbaar voor klantenkaarten (bijv. PasNL, Stocard, mobile-pocket).

Let op: het scannen van de QR code via je telefoon dient niet als vervanging van de fysieke pas. Als we erom vragen blijft het verplicht om een fysieke pas te kunnen tonen!

Ik ben mijn pasje kwijt, wat nu?
Het is van belang om bij elk zwembadbezoek je abonnementpas bij je te hebben. Mocht je de pas kwijt zijn, dan is het eenvoudig om een nieuwe pas aan te vragen. Stuur daarvoor een e-mail naar website@zwembaddewelters.nl. U ontvangt dan van ons een link om een nieuwe pas aan te vragen via de webshop. Een vervangende pas kost € 5,-. Met het aanvragen van een vervangende pas krijgt de nieuwe pas een nieuwe QR code. De QR code van de oude pas wordt inactief gemaakt.

Kan ik de QR code ook vanaf mijn telefoon scannen?
Het is mogelijk om de QR code te scannen vanaf je telefoon. Het dient echter nooit als vervanging van de fysieke pas. Het tonen van de fysieke pas blijft verplicht als we daarom vragen.

Is mijn pasje overdraagbaar aan iemand anders?
Nee. De abonnementpas is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar aan iemand anders. Als wij constateren dat er onrechtmatig gebruik wordt gemaakt van de abonnementpas, dan kunnen wij de pas blokkeren.